logo
Миколаївський національний
університет
іменi В.О.Сухомлинського



05
Гру
2018

Василь Сухомлинський – від пізнання дитини до створення освітньо-виховної системи

     

За рішенням 39 сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО

2018 рік оголошено роком Василя Сухомлинського

     22 листопада 2018 р. в Миколаївському національному університеті імені В. О. Сухомлинського відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Василь Сухомлинський – від пізнання дитини до створення освітньо-виховної системи», організована за планом НАПН України на честь 100-річчя від дня народження В. О. Сухомлинського, за підтримки Миколаївської обласної державної адміністрації та участі Всеукраїнської асоціації імені Василя Сухомлинського.

     Організаційний комітет заходу очолили провідні вчені країни, дійсні члени НАПН України – Будак В.Д., ректор університету, доктор технічних наук, професор; Савченко О.Я., Голова всеукраїнської асоціації імені Василя Сухомлинського, доктор педагогічних наук, професор; Сухомлинська О.В., головний науковий співробітник Державної науково-педагогічної бібліотеки імені В. О. Сухомлинського, доктор педагогічних наук, професор; Бех І.Д. директор Інституту проблем виховання НАПН України, доктор психологічних наук, професор; Сисоєва С.О., академік-секретар Відділення загальної педагогіки та філософії освіти НАПН України, доктор педагогічних наук, професор.

     Відкриття конференції відбулося о 13. 00 і ознаменувалося покладанням квітів до пам’ятника великому педагогу. На пленарному засіданні виступили Будак В.Д. із доповіддю «Василь Сухомлинський як фактор розвитку Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського; Сухомлинська О.В. з доповіддю «Актуальність освітньо-виховної системи Василя Сухомлинського»;

     Богуш А.М. з доповіддю «Дитиноцентризм Василя Сухомлинського в педагогічному вимірі століття»; Луцан Н.І. з доповіддю «Актуалізація ідей В. О. Сухомлинського в підготовці майбутнього вчителя до роботи в умовах Нової української школи».

     Наступного дня конференція продовжила працювати за напрямами:

  • Розвиток і саморозвиток особистості як фактор діяльності освітнього закладу: спираючись на попередників, творимо майбутнє.
  • Педагогіка добра і співтворчості В. О. Сухомлинського в умовах реформування української освіти.
  • Культурно-інформаційний простір як складник педагогічної системи освітнього закладу.
  • Професійний та особистісний розвиток педагога: діалог із В. О. Сухомлинським

     У цій роботі, крім учених НАПН України та нашого університету, взяли активну участь науково-педагогічні працівники інших закладів вищої освіти, а саме:

  • Херсонського державного університету
  • Національного педагогічного університету імені М.  П. Драгоманова
  • Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка
  • Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника
  • Уманського державного університету імені Павла Тичини
  • Херсонської академії неперервної освіти
  • Київського університету імені Бориса Грінченка
  • Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка
  • Ізмаїльського державного гуманітарного університету.

 
     Учасників конференції привітали заслужені артисти України миколаївської обласної філармонії; художник Ященко Л. Г. надав свої кращі картини для галереї, огляд якої гостями виявися родзинкою заходу.

     Слухачі, а це були переважно директори загальноосвітніх шкіл, у тому числі – нового типу, працівники дитячих дошкільних закладів, здобувачі педагогічних професій та їх викладачі дізналися багато нового, зокрема про багаторічну співпрацю Василя Сухомлинського з науковцями нашого університету та його студентами, про особистісний вплив великого педагога на становлення науково-педагогічної школи і формування непересічних учених – професорів Пересунько Т.К., Грицая Ю.О., доцентів Мірошниченка Є.Г., Білюка О.В., Соколовської О.С. Присутні довідалися про сердечні стосунки Василя Сухомлинського з доцентом, завідувачем кафедри педагогіки Юрієм Горбенком (50-60-і рр.. ХХ ст.), які, власне, і зумовили подальше спілкування Василя Олександровича з тодішнім педагогічним інститутом. В учасників конференції виникло переконання актуальності ідей В. О. Сухомлинського в умовах Нової української школи, з погляду вимог і положень Закону України «Про освіту», у справі фахової підготовки педагогічних працівників та особистісно зорієнтованого й компетентнісного навчання і виховання учнівської та студентської молоді.

     Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського насправді виявився авторитетним осередком вивчення і впровадження ідей видатного Просвітителя у педагогічному просторі як дитячих дошкільних закладів та загальноосвітніх шкіл, так і в закладах вищої освіти. У процесі спілкування між колегами народжувалися інноваційні ідеї, формувалися перспективні концепції навчально-виховної та науково-дослідницької роботи, визначалися можливості та шляхи подальшої співпраці та інтеграції.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити відповідь

*

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: