12 травня 2021 р. у змішаному форматі на платформі Zoom відбулася ХІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Наука. Студентство. Сучасність. Професійне становлення майбутнього фахівця в умовах викликів сьогодення: реалії, проблеми, перспективи вирішення», організатором якої була кафедра педагогіки та інклюзивної освіти факультету педагогічної та соціальної освіти. Конференція традиційно проходить напередодні свята Дня науки в Україні.
Викладачі та студенти різних спеціальностей взяли активну участь у пленарному та десяти секційних засіданнях, які були поділені за певними критеріями:
Секція 1. Громадянська освіта і виховання – основа громадянського суспільства
Секція 2. Змішане навчання в українській освіті: очікування, можливості та досвід впровадження
Секція 3. Компетентнісний підхід в системі освіти та професійного становлення фахівців на сучасному етапі
Секція 4. Універсальність педагогічного новаторства В.О. Сухомлинського у професійному становленні майбутнього фахівця
Секція 5. Новітні технології психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному освітньому просторі
Секція 6. Психологічна мобільність майбутнього фахівця в полікультурному просторі освіти
Секція 7. Конституція України: історія, сучасність та перспективи (до 25-річчя прийняття Конституції України)
Секція 8. Особливості дистанційного навчання фахових дисциплін професійної підготовки вчителів музичного мистецтва
Секція 9. Формування особистості майбутнього вчителя-фахівця на засадах історичної освіти
Секція 10. Наукові розвідки молодих вчених та здобувачів вищої освіти
Розпочалася конференція з секційних засідань, де молоді науковці з захопленням представляли свої наукові доробки за різними тематичними напрямами. У секціях студенти розкрили багато питань, пов’язаних зі станом громадянської освіти в Україні, порушили актуальність змішаного навчання та шляхи його впровадження в систему освіти, особливо на дисциплінах із мистецтвознавства, зауважили про важливість компетентнісного підходу в професійній діяльності, звернулися до педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського, розглянули інклюзивну освіту як модель освітнього середовища, прослухали конституційно-правові аспекти до 25-річчя прийняття конституції України, поринули в нюанси історичної освіти, стали свідками доповідей методично-психологічного спрямування.
Пленарне засідання розпочалося для гостей та студентів наукової конференції привітальними, надихаючими та емоційними виступами ректора університету, академіка Національної академії педагогічних наук України, доктора технічних наук, професора Будака В. Д., доктора історичних наук доцента кафедри історії, голови Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих вчених Нефьодова Д. В. та голови студентської ради Кабаля М. В.
Дякуючи нашій гості з Рівненського державного гуманітарного університету Петренко Оксані Борисівні (доктору педагогічних наук, професорці, завідувачці кафедри теорії і методики виховання), ми поглибили свої знання з історії становлення та сучасного формування аспірантури як основної форми підготовки докторів філософії. Слово було надано аспірантці 2-го курсу навчання Божок Наталі Віталіївні та молодим науковцям різного віку, починаючи з 1-4 курсу. Учасники пленарного засідання представили свої доповіді, присвячені різним аспектам військово-патріотичного, громадянського, соціально-педагогічного, методично-психологічного та культурно-історичного виховання сучасної молоді.
Не дивлячись на формат проведення, доповідачі продемонстрували свою фахову компетентність, зацікавленість та креативність. Своїми виступами студенти довели та підкреслили те, що національно-патріотичне виховання молоді – це комплексна системна і цілеспрямована діяльність органів державної влади, громадських організацій, сім’ї, освітніх закладів, інших соціальних інститутів щодо формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної та соціальної держави.
Найкращі доповіді учасників конференції будуть відзначені наказом ректора, а самі доповідачі нагороджені грамотами.
Попрацювали плідно і результативно! Дякуємо всім організаторам, модераторам і учасникам!